SOUČASNÁ SESTAVA:

LUCIE ČMOLÍKOVÁ - zpěv (2005-????)

TOMÁŠ PÍCL - kytara, zpěv (2000-????)

VÍT KRAUS - klávesy (2005-????)

LADISLAV SOUTNER - basová kytara, zpěv (2007-????)

KAREL WINKELHÖFER - bicí nástroje (2008-????)


BÝVALÍ ČLENOVÉ:


JOSEF SOUKUP - bicí nástroje (2007-2008)
další působiště: Meclony Band

LUCIE SMOLKOVÁ - zpěv (2007-2007)
další působiště:

JAROSLAV HERČÍK - bicí nástroje (2006-2007)
další působiště: Kapela X, Mastergate

JAN PLEVKA - kytara, zpěv (2005-2006)
další působiště: Diamant

JAROSLAV ZÁHROBSKÝ - bicí nástroje (2004-2006)
další působiště: Diamant, Effection, Hellirion, Strangemind

MILOŠ KUBICA - kytara, zpěv (2000-2005)
další působiště: Against, Krofky, Detonace

RADEK BULÍN - basová kytara (2005-2005)
další působiště: Chiba, Chrochtátor, Slunovratovy paprsky

VÍT BUNDA - bicí nástroje (2001-2004)
další působiště: Effection, Nadoraz, Repelent, Vítězslav Vávra, Mr.Feelgood

PETR DVOŘÁK - kytara (2000-2002)
další působiště:

JAN ROUČKA - bicí nástroje (2000-2001)
další působiště: Against, Krofky

JIŘÍ BIČOVSKÝ - bicí nástroje (2000-2000)
další působiště: Against, Detonace

HISTORIE


CO PŘEDCHÁZELO VZNIKU GREYMONU

Skupina GREYMON vznikla na troskách dvou rozpadlých kapel. Jednou z nich byla formace založená Lubošem Urbanem (basová kytara), Tomášem Píclem (klávesy) a Petrem Dvořákem (kytara), její existence však neměla dlouhého trvání. Dalším zdrojem byla metalově undergroundová skupina AGAINST, která fungovala rok v sestavě Jan Fibinger - zpěv, basová kytara, Miloš Kubica - kytara, Jan Roučka - bicí. Tato kapela se v Lednici dělila o zkušebnu se známější skupinou ARBES, se kterou si na jednom vystoupení i zahrála. I její existence končí v roce 1999.

PRVNÍ PĚTILETKA

ROK 2000 - Nesmělé a smělé začátky
V létě roku 2000 se vracejí z vojny Petr Dvořák a Tomáš Pícl. Druhý jmenovaný přesedlává z kláves na baskytaru a sny o založení kapely pokračují. Na jedné místní akci se v pokročilou hodinu setkávají s Milošem Kubicou, který shání lidi, se kterými by mohl založit novou kapelu. Po pár pivech slovo dalo slovo a trio se za pár dnů schází na první zkoušce. Hrát trochu na úrovni však uměl jen Miloš Kubica, který se se zbylými členy chtěl rozloučit hned poté, co uviděl jejich nástrojové aparatury. Místo toho však kapela nadále pokračuje ve zkoušení (někdy i 3x týdně) a výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Po epizodním působení Jiřího Bičovského se k triu přidává bubeník Jan Roučka. Zpěváka se nedaří najít, a tak se mikrofonu proti své vůli ujímá Tomáš Pícl. Vzniká tedy první oficiální sestava:
Tomáš Pícl - basová kytara, zpěv
Miloš Kubica - sólová kytara
Petr Dvořák - doprovodná kytara
Jan Roučka - bicí nástroje
Na nedostatek tvůrčího potenciálu si kapela rozhodně nemůže stěžovat. Od začátku je jasné, že tato kapela se bude specializovat na vlastní tvorbu, a tak Miloš Kubica začíná tvořit skladby v metalovějším duchu, zatímco Tomáš Pícl se pouští do bigbítovek a do textování. Greymon se však nelekne ani vypalovaček velikánů, jako jsou Metallica nebo Arakain. Základnu si kapela buduje v Lednici, při podzimní brigádě vzniká zkušebna, která svým prostorem a akustikou poskytuje dostatečné zázemí pro muzikantské řádění. Na živé hraní ještě nemůže být pomyšlení, nepočítáme-li časté návštěvy netrpělivých budoucích fanoušků ve zkušebně, a tak se aspoň rozjíždí iformační kampaň, aby všichni byli připraveni, až to všechno vypukne. V tomto prvním období vznikají např. skladby "Od zítra mi patří svět", "Kdo to zaplatí", "Ještě pár chvil", "Město v noci" nebo "Nedobytná".

ROK 2001 - Vzhůru na pódia a možná ještě výš
Začátkem roku opouští skupinu bubeník Jan Roučka. Nastává dlouhé obdobé hledání náhrady. První náhradník se neosvědčil a zbylí členové pomalu začínají ztrácet naději a odhodlání. Využívají však času ke skládání nových skladeb, výrazně se začíná autorsky prosazovat Petr Dvořák, a to jako skladatel i jako textař. Právě v tuto dobu vznikají skladby, které se v budoucnu stanou opěrnými body repertoáru a v několika dalších letech zůstanou nepřekonány, např. "Do práce", "Noc mrtvol", "Na kraj světa", "Jó to se stává", "Pod hrobem", "Noc plná mejdanů", "Tak lásko vstávej", "Jít dál" a spousta dalších. V létě se konečně objevuje na scéně nový bubeník Vít Bunda a kapela se znovu naplno rozjíždí do velmi plodného období, kdy kromě jiných vzniká i budoucí hit "Striptérka". Brzy se mohlo začít uvažovat o hraní naostro před publikem, a tak si Greymon v pozici předkapely legendární skupiny Odyssea odbývá svou premiéru v této sestavě:
Tomáš Pícl - basová kytara, zpěv
Miloš Kubica - kytara, zpěv
Petr Dvořák - kytara
Vít Bunda - bicí nástroje
Publikum čítající přes 300 lidí si získává jak hitová chytlavost skladeb, tak i živá pódiová prezentace plná pohybu a metalových póz. Premiéra to byla nesmírně úspěšná, ze strany fanoušků je kapele prorokována skvělá budoucnost. Do konce roku se uskutečňují ještě další tři vystoupení, z nichž je třeba vyzdvihnout veleúspěšnou akci v Žebnici, po které to vypadalo, že spanilou jízdu za slávou nemůže nic přerušit. Oceňována je souhra těžkých riffů a rychlých sól Miloše Kubici s melodickými vyhrávkami Petra Dvořáka. Kapela si užívá pozice v té době takřka jediné nové kapely, která se v domovském regionu prezentuje vlastní tvorbu. V předposlední den roku je ve vlastním studiu Greymon v Lednici natočena demo kazeta "Ať je pivo tvůj lék". Vše se odehrávalo v nemilosrdných podmínkách. Venku byly půlmetrové závěje a teploměry už neměly kam klesat. V nevytápěné zkušebně bylo tak mrazivo, že si kytaristé před nahráváním každé skladby museli nahřívat prsty. O zvukovou režii se postaral Petr Podlena. Možná se jedná o vůbec poslední nahrávku v historii české hudby, která byla natočena výhradně na přestárlé zesilovače Tesla. Výsledek se dnes nedá poslouchat bez shovívavého úsměvu, ale v dané době byl o nahrávku obrovský zájem a většina nahraných písní se stává regionálními hity.

ROK 2002 - Let pokračuje
Hned na začátku ledna se Greymon objevuje znovu na pódiu, pak ale kariéru zbrzdí zdravotní důvody u jednoho z muzikantů. Teprve od května do prázdnin přichází dalších několik úspěšných vystoupení. Radost z hraní a užívání muzikantského života přebíjí i technické, přírodní či organizační problémy, které provázejí prakticky každou akci. Návštěvnost většiny koncertů je docela dobrá, přesto je nabídek od pořadatelů (z dnešního pohledu je samozřejmě trochu naivní představa kapely, že pořadatelé mají kontaktovat ji, nikoliv naopak) stále poskrovnu. Ale daří se pronikat na další místa, v létě přichází úspěšné vystoupení na proslulém letním parketu v Dobříči, kde GREYMON dokáže i za deště celý večer bavit četné publikum, které nechce kapelu pustit z pódia, a tak následuje nekonečné množství přídavků. O týden později se Greymon dokonce objevuje v Žichlicích jako předkapela legendární FATY MORGANY. I tam se podařilo zaujmout a přitáhnout lidi k pódiu. Kapela má našlápnuto, přitom ale nepřestává pracovat na nových skladbách, do repertoáru přibývají "Naposled tě mám" nebo "Pár krásných úsměvů". Na konci prázdnin však dostávají cesty ke světlým zítřkům první trhlinu. Odchází Petr Dvořák a Greymon pak pokračuje jako trio:
Tomáš Pícl - basová kytara, zpěv
Miloš Kubica - kytara, zpěv
Vít Bunda - bicí nástroje
Hudba se stává syrovější a ještě přímočarejší, nikdo si tehdy nepřipouští, že by druhá kytara mohla chybět. Kapela se na pódiích setkává s dalšími velmi známými kapelami, akcí roku se však stává vystoupení v totálně narvaném přísálí hospody v Kočíně, kde téměř nebylo k hnutí a hromadný davový zpěv refrénů v pohodě překřičel i aparaturu. Rok je zakončen velmi kuriózním zážitkem, když 31.12.. v Ležkách musí kapela doslova prchat před rozlíceným publikem, které čekalo trochu jiný žánr.

ROK 2003 - Zpátky na zem a podzimní jiskra naděje
Doznívání zlatých koncertních časů skončilo. Za celý rok bylo odehráno jen několik málo vystoupení, většinou se jednalo o předskakování slavnějším kolegům. S legendou pražského rocku, skupinou ORIENT, se Greymon dostal do proslulého žižkovského rockového klubu KAIN, bylo příjemné vidět majitele (J.Urban z ARAKAINu), jak si podupuje do rytmu. Nejvíce lidí vidělo Greymon na Velké louce v Plasích, kde byl součástí majálesového programu. Repertoár se plní spoustou dalších skladeb, jako jsou "Královna", "Noční můra", "Město strachu" nebo další budoucí velký hit "Holka na prodej". Každé pozitivum je však v tomto období vyváženo nějakým pořádným propadákem, vysněné nabídky od velkých promotérů nepřicházejí a do pořádání vlastních akcí se nikomu moc nechce. Před jistým umíráním však kapelu zachraňuje něco, o čem si členové nechávali jen zdát.Díky aktivitě Tomáše Tichého, který sehnal potřebné finance od mnoha sponzorů, bylo v plzeňském studiu exAVIK nahráno CD "Nymfománie". Natáčení hezky odsýpalo pod vedením zvukaře Pavla Broma, mastering je dílem Pavla Navrátila. Kvalita tehdejšího repertoáru a nesmělé instrumentální výkony jsou z dnešního hlediska povětšinou úsměvné, ale to si kapela samozřejmě tehdy nemohla uvědomovat. V danou chvíli měl Greymon něco, o čem snily všechny kapely fungující na stejné úrovni. Své debutové cédéčko. Vyhlížení světlých zítřků mohlo znovu začít.

ROK 2004 - Na vlně debutu a následné přitvrzení
Akcí bylo více než v uplynulých letech. Poprvé došlo i na Plzeň, konkrétně na kultovní klub Runway, který se v onen večer proměnil v zaplněnou vesnickou tancovačku, přestože bylo úterý. Objíždějí se i další akce, některé jsou velmi vyvedené, některé nevyvedené a některé končí totální fiaskem. Jestliže koncerty vyznívají v tomto období poněkud rozpačitě, po mediální stránce se dějí zajímavé věci. Od jara se dostává do prodeje CD "Nymfománie", které se u fanoušků setkalo s příjemnou odezvou (i když někteří nedají dopustit na demo kazetu z roku 2001), ale současně je dobrým terčem pro celkem pochopitelný ostrovtip hudební kritiky. Píseň "Noční můra" se objevuje v hitparádě Českého rozhlasu Plzeň a píseň "Holka na prodej" dokonce několik týdnů vyhrává rockovou hitparádu Rádia Šumava. A to není všechno. Balada "Dům dětských snů" se stává součástí kompilace "Ploužáky západních Čech" a nějakou dobu se objevuje v celostátních rádiích. Na konci prázdnin dochází k výměně na postu bubeníka. Vít Bunda odchází hrát hardcore do skupiny EFFECTION a nahrazuje jej Jaroslav Záhrobský ze skupiny DIAMANT. Kapela tedy pokračuje v sestavě:
Tomáš Pícl - basová kytara, zpěv
Miloš Kubica - kytara, zpěv
Jaroslav Záhrobský - bicí nástroje
Nový bicmen začne okamžitě uplatňovat své metalové pojetí hry, což má za následek značné přitvrzení živých koncertů. Už dříve však přibyly do repertoáru nefalšované thrashové vypalovačky "Kill You" a "Poslední soud", jejichž hraní po vesnických kulturácích bylo v té době takřka průkopnickým činem, který byl předvojem pro další dění na scéně.


DOBA MNOHA ZMĚN A HLEDÁNÍ

ROK 2005 - Konec jedné éry a velký třesk
Začátek roku je ve znamení spolupráce s dalšími kolegy s okresu, skupinou NUCLEON. Greymon s nimi vystupuje na několika dvojkoncertech po Plzni, nezapomenutelným zůstalo vystoupení v "Divadle Pod Lampou", kde se posluchači stávají svědky snad nejenergičtějšího výkonu alá Motorhead, jaký kdy Greymon ze sebe vydal. Výbornou atmosféru měla i skvěle navštívená akce v jižních Čechách. V únoru posiluje sestavu nový baskytarista Radek Bulín, zatímco Tomáš Pícl přechází na kytaru. Sestava Greymonu tedy je:
Tomáš Pícl - kytara, zpěv
Miloš Kubica - kytara, zpěv
Radek Bulín - baskytara
Jaroslav Záhrobský - bicí nástroje
Vše nasvědčuje tomu, že se kapela pokusí oživit odkaz úspěšných let 2001 a 2002. Na několik zkoušek přichází posílit kapelu i Michal Plevka ze skupiny Diamant, zkušebnou se tedy ozývají perfektně sladěné dvojhlasy. Noví členové však už nebudou mít možnost vystoupit s kapelou na pódiu. Smělým plánům do budoucna vystavuje definitivní stopku jaro a vystoupení na festivalu okresních kapel v Plasích, kde je i přes alkoholové opojení všem členům kapely jasné, že současný repertoár už není konkurenceschopný. Je ohlášen definitivní konec.
Že je hudba drogou, se kterou nelze jen tak skončit, se ukazuje o dva měsíce později. Tehdy začínají Tomáš Pícl a Jaroslav Záhrobský spřádat plány na založení nové kapely, ve které by hrály prim výrazné melodie, ženský zpěv a klávesy. Do kapely přichází zpěvačka Lucie Kožarová (ex Bluegrass Collection), která se hned chopí i baskytary, a zpívající kytarista Jan Plevka ze skupiny Diamant. Hledání hráče na klávesy je obtížnější, a když už to vypadá, že se tohoto nástroje chopí Tomáš Pícl, přidává se ke kapele Vít Kraus (ex Widle). Sestava je tedy kompletní:
Lucie Kožarová - basová kytara, zpěv
Tomáš Pícl - kytara, zpěv
Jan Plevka - kytara, zpěv
Vít Kraus - klávesy
Jaroslav Záhrobský - bicí nástroje
Jelikož selhávají všechny pokusy o vymyšlení nového názvu, pokřačuje se pod hlavičkou Greymonu. Vše se odehrává v neobyčejné rychlosti, a tak se kapela už na podzim vydává znovu dobývat pódia. Kdo však zašel na kapelu, kterou znal dříve, musel být šokován. Greymon ve své nové podobě servíruje posluchačům repertoár speed a powermetalového ražení. V programu se objevují nové skladby "Plameny", "Ráj padlých andělů", "Ruleta", "Den strašidel", "Adriana", "Jsem to já" a další. Nečekaná změna sklízí uznání ze strany posluchačů i muzikantských kolegů.

ROK 2006 - Být či nebýt
Slibný rozjezd nové sestavy neměl dlouhého trvání, odehrát už se stihlo jen jedno vystoupení. Kapelou otřásají osobní i muzikantské spory, které vedou k personálním změnám. V Greymonu končí bubeník Jaroslav Záhrobský, poté jej následuje i Honza Plevka. Na konci jara nastupuje za bicí soupravu Jaroslav Herčík, angažování druhého kytaristy se nakonec nekoná. Další vystoupení se tedy odehrává v sestavě:
Lucie Kožarová - basová kytara, zpěv
Tomáš Pícl - kytara, zpěv
Vít Kraus - klávesy
Jaroslav Herčík - bicí nástroje
Na podzim nastupuje do Greymonu nový baskytarista Michal Pokorný, aby se Lucka Kožarová mohla věnovat naplno jenom zpěvu. I když se z důvodu časové zaneprázdněnosti nedaří pořádně zkoušet, vznikají nové skladby "Jako supi", "Vzhůru vzlétnout", "Zakletá noc" a další.

ROK 2007 - Dobývání ztracených pozic
V lednu ze skupiny odcházejí Jaroslav Herčík a Michal Pokorný a kapela dokonce opět vážně uvažuje o ukončení činnosti. V březnu však dochází ke sloučení s rytmickou sekcí kaznějovského MECLONY BANDU, který v tu dobu rovněž řeší personální potíže. Spojení dvou tak rozdílných kapel vyvolává u potencionálních posluchačů pochybnosti, ty se však rozplývají už po prvním vystoupení, které se odehrává v rekordním čase - už měsíc po fúzi. Novou sestavu tvoří:
Lucie Čmolíková - zpěv (změna příjmení po svatbě)
Tomáš Pícl - kytara, zpěv
Ladislav Soutner - basová kytara, zpěv
Vít Kraus - klávesy
Josef Soukup - bicí nástroje, zpěv
Najednou se dějí věci. Všechno znovu funguje a do budoucna je opět možné hledět s optimismem. později sestavu dočasně doplňuje i hostující zpěvačka Lucie Smolková, která zaskakuje za časově zaneprázdněnou Lucku Čmolíkovou, a vystupuje s kapelou na několika akcích. Se změnami skončila doba speedmetalových experimentů a kapela se vydává na cestu pompézního rocku s prostorem pro instrumentální vyhrávky a bohaté vícehlasé vokály. Do repertoáru přibývá několik skladeb Meclony Bandu, něco naopak z playlistu mizí. A samozřejmě vznikají nové kompozice, např. "Duše spřízněná", "Volný pád", "Čas" nebo "Duše mrtvých válečníků". Greymon se tedy pustil do dobývání ztracených pozic a ve výsledku byl tento rok co do počtu odehraných vystoupení dosud neúspěšnějším v historii, přičemž do aktuální sestavy jsou fanoušky vkládány podobné naděje, jako do té dosud nejpopulárnější z let 2001/2002. Hraje se spíše na menších akcích, ale občas se předskakuje jiným kapelám, a to dokonce i legendárnímu OLYMPICu. V dávných představách členů kapely by se něco podobného asi rovnalo sci-fi. Na podzim je sice aktivita zase trochu utlumena, ale i tak se má Greymon v dalším roce od čeho odrazit.

VÍTR V PLACHTÁCH SE STABILNÍ SESTAVOU NA PALUBĚ

ROK 2008 - Dře to, ale jde to
Rok, ve kterém se nemilosrdně střídaly lepší chvíle s horšími, začal personální změnou na postu bubeníka, když Pepu Soukupa vystřídal Karel Winkelhöfer. Kdo by tušil, že právě vzniká nejstálejší a nejklasičtější sestava kapely: sestava je tedy:
Lucie Čmolíková - zpěv
Tomáš Pícl - kytara, zpěv
Ladislav Soutner - basová kytara, zpěv
Vít Kraus - klávesy
Karel Winkelhöfer - bicí nástroje
Navazuje se na úspěchy z předchozího období, s příznivými ohlasy se setkává hraní po boku známých českých kapel, jako je ALEŠ BRICHTA BAND nebo ALKEHOL. Na jaře však zabrzdí skupinu v rozletu osobní problémy některých členů, které znemožňují živé vystupování. Času je využito alespoň k natočení nové demo nahrávky. Ta byly pořízena v kaznějovském kině pod dohledem zvukaře Marka Procházky. Nahrávalo se živě, takže cédéčko zachycuje aktuální koncertní formu kapely. Následný návrat na pódia je nečekaně triumfální, po pohodové rozcvičce v Kaznějově a překvapivě velkolepé akci v Lednici následuje životní výkon na festivalu Czech Rock Block, kdy Greymon servíruje zcela zaplněnému prostranství před pódiem svou hudbu v té nejnadupanější možné podobě. Na podzim konečně vychází před půl rokem natočená demo nahrávka "Probouzí se čas". Mastering je stejně jako u předchozího počinu dílem Pavla Navrátila. Navzdory zařazení dvou kontroverzních skladeb jsou ohlasy na novou nahrávku velmi příznivé, a to i u starších příznivců. Křest proběhl symbolicky v Rybnici, kde měl v roce 2007 Greymon premiéru po svém znovuzrození, kmotry byli Pepa Soukup a Petr Soukup, ten si vzal na bedra i uvádění celého večera. A ke konci roku už se zase pilně pracuje ve zkušebně.

ROK 2009 - V zajetých kolejích
Co bylo v roce předchozím načato, na to se úspěšně navázalo. Počet vystoupení se znovu zvýšil a kapela nemusela tentokrát řešit žádnou změnu v sestavě, což se projevilo na stoupající koncertní formě. V létě se Greymon konečně po letech vydává do studia natočit nový materiál. Natáčení probíhá ve studiu ACCENT pod dohledem zvukového mistra Pavla Čengeryho. Velká pozornost je věnována aranžím, vícehlasům a vůbec celkové pompéznosti nahrávky. Proces je narušován časovou zaneprázdněností všech členů kapely, a tak na konci roku ještě stále není hotovo, ale kvalita dostala jednoznačnou přednost před rychlostí. Odehrála se spousta zajímavých koncertů, z nichž se vymykají dva vlastní festivaly (Lednice, Dobříč), ale i kuriozní železniční akce v Polákách. Vznikají nové skladby "Baroko", "Ďáblova nevěsta" nebo "Sen".

ROK 2010 - Takový normální rok
Začátkem roku pokračuje natáčení cédéčka. Když už je konečně nazpíváno, přichází na řadu mixáž. Tu se nedaří dotáhnout, protože všem zúčastněným už chybí patřičný odstup, proto je materiál svěřen předchozím natáčením nezatíženému Pavlovi Navrátilovi, aby se s dílem popasoval po svém. To se podařilo, ale další průtahy přicházejí s vlastní výrobou. Cédéčko tak spatří světlo světa až na samém konci roku. Velká očekávání u fanoušků však vzbuzují ukázky zveřejněné na internetu. Greymon si však odbývá i zajímavou soutěžní premiéru. Přihlašuje se do soutěže Česká rocková liga, je vybrána do základního kola, ze kterého postupuje na festival Basinfirefest ve Spáleném Poříčí. Do finále sice postupují jiné kapely, ale Greymon si na místě získává nové fanoušky, ale hlavně si vystoupení pořádně užívá. Koncertní aktivita tradičně kulminuje během léta. Roste tradiční Lednice Fest a potřetí za sebou se hraje na Czech Rock Blocku v Plasích. Když je však kapela v nejlepším rozletu, zastavuje ji zranění jednoho z členů kapely. A jelikož se během podzimu problémy kupí, už se do konce roku skoro nehraje. Rok 2010 byl tedy ve znamení dokončování cédéčka, z nových skladeb se rozpracovávají pouze "Bludný kámen" a "Kamelot".

ROK 2011 - Ďáblova nevěsta zabodovala
Dění kolem kapely nabralo nové grády. Po dlouhých letech Greymon znovu koncertuje v Praze, a to hned dvakrát po sobě na začátku roku. Tomáš Pícl a Lucka Čmolíková poskytují rozhovory pro rádia i různá internetová média. V hudebních časopisech i metalových webzinech začínají vycházet recenze na album "Dáblova nevěsta". K potěšení všech se kritika vzácně shoduje s našimi fanoušky, a tak se vesměs všechny články nesou v pozitivním duchu, v některých případech se nešetří superlativy. "Ďáblova nevěsta se občas objevuje i v různých redaktorských bilančních anketách hodnotících uplynulý rok. Píseň "Pyramidy" zaznamenává úspěch v soutěži Naděje Beatu, kterou pořádá RADIO BEAT, další skladby zní v dalších specializovaných pořadech a píseň "Sen" se dostává do rotace nám neznámého rádia na jižní Moravě. Výrazného úspěchu se dosahuje na soutěži METALGATE MASSACRE, kde se z celkem 69 přihlášených kapel dostává Greymon do užšího výběru a v základním kole končí na druhém místě. Dalo by se říci, že to odpovídá 5.-8. celkovému místu v soutěži. Pro ještě větší úspěch si však Greymon dojíždí na další známou soutěž, kterou je FLYUP pořádaný v Bílině. Tam se přihlásilo 169 kapel a Greymon si odváží skvělé 2. místo. Kapele se daří i koncertně, kalendář je ideálně plný a žádná akce nekončí propadákem, návštěvnost je na současné poměry vesměs dobrá. Vydařená vystoupení jsou zejména ta v plzeňském klubu Watt, v Liblíně, Lednici, na festivalu Czech Rock Block v Plasích nebo naše premiéra v Kladně. V rámci Kozojedského kulturního léta slaví Greymon 11 let existence a 10 let na pódiích, což byla dobrá příležitost pro to, aby se po dlouhých letech (a definitivně naposledy) objevila na pódiu stará sestava: Tomáš Pícl, Miloš Kubica, Petr Dvořák a Vít Bunda. Úspěšné album "Ďáblova nevěsta" se dočkala svého křestu až více než půl roku po svém vydání. Stalo se tak na domácí půdě v rámci LEDNICE FESTU a kmotrem nebyl nikdo jiný, než zakládající člen a bývalý kytarista Petr Dvořák. V průběhu roku se naše dílo dostává k fanouškům, ohlasy přicházejí i z krajů, kde bychom vůbec nečekali, že se o naší existenci vůbec ví. Utlumeno je naopak zkoušení a tvorba nových skladeb, takže novinky z repertoáru zaznívají spíše nesměle při příležitostech, kdy má kapela pro jejich prezentaci odvahu.

ROK 2012 - Nové koncertní štace
Koncerty, koncerty a zase koncerty. Řeklo by se, pro normální kapelu běžná rutina. Ale není tomu tak. Kapela, která zažije rok plný akcí, přičemž většina z nich má dobrou návštěvnosti i atmosféru, patří mezi ty šťastné. Některá místa navštívil Greymon poprvé - Čižice, Černošice, Toužim, plzeňský Šídlovák nebo Blatnou, na ostatní se vrací v celkem pravidelných časových intervalech. Mezi další hvězdy, se kterými kapela sdílela pódium, se zařadil Blue Effect nebo slovenská zpěvačka Kristina, která se zviditelnila v evropské televizní soutěži Eurovize. Za vrchol koncertní sezony, která byla tentokrát ukončena s koncem prázdnin, lze považovat večerní koncert, který byl součástí závodu Evropského poháru v koloběhu v Plzni a na kterém se pod pódiem sešlo zajímavé mezinárodní publikum. Cédéčka tak v dalších dnech putovala napříč celou Evropou.

ROK 2013 - Triumfální letní turné a další koncerty
Doposud jednoznačně nejúspěšnější koncertní rok. V původních záměrech byla také příprava na natáčení nového alba, ale napěchovaná letní koncertní sezona nakonec neumožnila na nic takového ani pomyslet. Hned v lednu se Greymon vrací do Prahy do klubu Kain a užívá si bouřlivé atmosféry. Poprvé se hraje v Rokycanech a poté zatím nejdelší cesta do stylového libereckého Klubu Vlak. Nad očekávání skvěle dopadlo vystoupení v zaplněném plzeňském klubu Watt a poté se poprvé vypravujeme i do stylového klubu ve Starém Plzenci. To nejlepší ale teprve mělo přijít. Nazapomenutelným zážitkem bylo vystoupení na festivalu Basinfirefest, kde se napěchovaný prostor před scénou přímo otřásal bouřlivou atmosférou. Po pohodovém kralovickém Sokofestu následuje hraní v Kozojedech před publikem čítajícím přes 150 hlav. Ještě větší akcí je náš domácí Lednice Fest, jehož publikum čítá téměř 200 lidí, co nechtějí kapelu pustit z pódia. Nejpřekvapivějším trumfem je pak akce v kralovickém Sportkempu, kde masa lidí sahá do všech přilehlých prostor areálu. Po komornějších Rakoluskách přichází skvěle navštívaná akce v Nebřezinech a poté naprosto fenomenální festival v Jesenici, který měl Greymon tu čest zakončovat. Před takovou atmosférou kapela do té doby nehrála a za vše mluví slova jednoho z členů: "Dneska si připadám, jako bych hrál v Kiss nebo v Metallice." Tři akce pak proběhnou ještě na podzim, ty už jsou však mnohem komornější, i když Kaznějov, kde jsme přiložili ruku k tomu, aby se z tohoto městečka znovu stala rocková bašta, se zařadil také k nezapomenutelným akcím. Na konci roku se pak kapela začíná znovu pravidelně a často scházet ve zkušebně a pouští se do nacvičování nových skladeb, které chce v dalším roce nahrát a vydat.